How many hours sleep you need to lose weight depends on the person itself. Experts advise on a minimum of 7,5 hours of sleep a day, whether to lose weight or due to other health reasons. More sleep will not always result into more weight loss. However, it is very important to have a regular sleep rhythm. This will make sure you feel well rested during the day and prepares you for life’s daily challenges. It is advised to sleep more if you suffer from sleep deprivation or other sleep issues. This includes waking up too early or sleep too late. In this case more sleep will result in to losing weight. It might be tempting to use this as an excuse to sleep longer on your mattress, but enough is enough.

What also plays a key role in getting the healthy sleep you deserve is the mattress you sleep on. We highly recommend a Vita Talalay latex mattress for many reasons. First of all, it is the healthy choice as it is made of pure natural materials. In addition, it includes no harmful substances whatsoever. Furthermore, the unique natural comfort material also makes sure that your whole body gets the rest it deserves. The benefits of Vita Talalay latex are unsurpassed when it comes to health. All of the benefits have also been certified by numerous independent certifications.

Eating healthy isn’t a big surprise, of course. However, it does play a big role when you want to lose weight sleeping. After all, who likes waking up bloated? An average woman needs to eat about 2000 calories to maintain and 1500 calories to lose weight per day. The average man however, needs about 2500 calories to maintain and 2000 calories to lose weight per day. Depending on whether you are looking to maintain or lose weight, try to follow these numbers. Combine this with a healthy diet and you will be on the right track! You won’t wake up skinny immediately, but over time it will help you lose weight. Overnight weight loss is also not healthy for you – it takes time! Easier said than done (chocolate cake always seems like a good idea, I know), but it will be truly worth it!

As mentioned above, sleep has a significant impact on your eating habits. Research from universities in Germany and Sweden has shown that sleep deprivation causes cravings. The reason for that is because, the hormones Ghrelin and Leptin, which influence your appetite, get out of balance. The less sleep you get, the hungrier you get. When you are feeling hungry, it’s more difficult keep to your diet or to eat healthier. Susan Zafarlotfi, PhD, clinical director of the Institute for Sleep and Wake Disorders at Hackensack University Medical Centre in New Jersey says, “When you have sleep deprivation and are running on low energy, you automatically go for a bag of potato chips or other comfort foods”. Researchers found that people who are sleep deprived tend to eat more than 500 additional calories daily. That is definitely not how to lose weight overnight!

Another study from NHANES (National Health and Nutrition Examination Survey) involving 4,548 participants showed that people in different sleep categories also had distinct diet patterns. The participants were divided into 4 categories: very short sleepers: less than five hours a night, short sleepers: five to six hours a night, normal sleepers: 7 to 8 hours; and long sleepers: nine or more hours a night.

It turns out that short sleepers consumed the most calories, followed by normal sleepers, then very short sleepers. Long sleepers consumed the least calories. However, Normal sleepers have the highest food variety in their diets, while very short sleepers had the least variation of food. Apparently those who sleep a lot know by nature how to lose weight overnight!

A common logic to lose weight is to exercise more. However, in order to exercise you need to have the energy to do so. Once again sleep plays an important role. A good sleep makes you feel better, fitter and more energized to do sport, run, walk and whatever activities you do to lose weight. While when you don’t get enough sleep, you’re less comfortable in your skin and you’ll probably feel cranky. The chances are that you don’t even start exercising and stay in bed. Even if you’re going to exercise, it is harder to give optimal performance; the exercises are less frequent and less intense.

If you want to lose weight, it is recommended to aim for 200 minutes (or more than 3 hours) per week of moderate exercise. However, if you decide to cut down on calories (as mentioned above) and exercise regularly at the same time, you may even be able to cut down to 1.5 hours per week. However, here we are solely talking about weight loss and not building up muscles.

Mindfulness is an essential part of living healthy. Having a peace of mind and calm psyche is what essentially makes you happy. Although there are, of course, many definitions of happiness, it is a great contributor to overall life satisfaction.

Meditation, for example, burns around 71 calories per hour for those who weigh 55 kilograms/ 150 pounds. Although meditating throughout the day does not directly affect the calories you burn while sleeping, it impacts your sleep quality greatly. Once again, it all goes back to the sleep quality and duration.

In addition, you can also make use of mindfulness exercises in connection with your diet. Here are 4 things you can do to make sure that you control your calorie intake while gaining peace of mind!

Is it necessary and healthy? Why not skip this time if it does not match those criteria? Of course, you should treat yourself once in a while. After all, it is good for your mental health and happiness – but do not over do it!

2. Make space for your meal

Especially if you have a busy schedule, you really need your moments of rest. One of those moments could be during your meals. Clear the table, put away your cellphone and laptop for a while and really enjoy the meal. Take a few more minutes just for yourself directly after. You will thank yourself for it later.

Take a bite, and actually taste the food. Taste every single ingredient and find out how it actually makes you feel – regardless of the contents. Are you happier after or does the meal simply fulfill its purpose of making you full? It is important to do more things that make you happy, and do less things that make you unhappy. That also applies to your food!

Pause between each bite. Actually enjoy the meal and the break, there is no need to rush. Whatever tasks are on your to-do list can wait 5 minutes. After all, what is more important than ones health?

  • Es gibt viele Studien, die HCG untersucht haben, und die Ergebnisse sind recht wackelig. Manche Menschen schwören, dass sie HCG mehr Gewicht verloren haben. Wissenschaftler sagen jedoch, dass die Einnahme von HCG keinen Unterschied macht und dass es sogar gefährlich für Sie sein kann.
  • Ziehen Sie auch andere Produkte wie Tees oder natürliche Globuli in Betracht, die beim Abnehmen helfen könnten.
  • Probieren Sie die Mittelmeer Diät. Es gibt nicht wirklich eine Diät, die nachweislich funktioniert, aber diese Diät kommt dem recht nahe. Sie basiert auf traditionellen Lebensmitteln und Kochmethoden, die Menschen im Mittelmeerraum schon seit langer Zeit verwendeten. Nachforschungen zeigten, dass Menschen, die sich an diese Diät halten, ein niedrigeres Risiko für Herzinfarkte und andere Herzkrankheiten haben. Zudem hilft Ihnen diese Diät auch beim Abnehmen. In dieser Diät konzentriert man sich auf das Essen von den folgenden Lebensmitteln (eliminieren Sie Brot, Milchprodukte und Fertiglebensmittel):
  • Versuchen Sie die Paläo Diät. Als Menschen noch in Höhlen lebten hatten sie keine Zeit, um Kuchen zu backen oder Pommes zu frittieren. Die Paläo Diät (kurz für Paläolithisch) versucht die Diät unserer Vorfahren nachzuahmen so gut es geht. Die Basis dafür ist der Glaube, dass unsere Körper einfach nicht dazu geschaffen sind die heutigen Lebensmittel gut zu verarbeiten. Sie essen in dieser Diät Fleisch, Gemüse, Obst und andere Lebensmittel, die es bereits in der Steinzeit gegeben hat, und vermeiden alles, was Menschen aus der Steinzeit nicht verfügbar hatten.
  • Künstliche Süßungsmittel und Getreide sind nicht erlaubt.
  • Manche Menschen bauen eine Fastenkur in diese Diät mit ein, um das Abnehmen noch mehr zu beschleunigen.
  • Versuchen Sie sich an die Ganze30 Diät zu halten. Bei dieser Diät halten Sie sich für 30 ganze Tage an die Regel, dass Sie keinerlei Fertiglebensmittel oder stark verarbeitete Lebensmittel zu sich nehmen. Vermeiden Sie Getreide, Milchprodukte, Alkohol und alle Fertigprodukte.
  • Essen Sie Fleisch, Gemüse, etwas Obst und trinken Sie jede Menge Wasser.
  • Probieren Sie die Rohkost Diät. Falls Sie Fleisch nicht gerne essen und die Nase vom Kochen voll haben, dann ist diese Diät ideal für Sie. Die Rohkost Diät besteht vollkommen aus Mahlzeiten, die nicht gekocht wurden. Sie verlieren Gewicht, indem Sie viel frisches Obst und Gemüse essen. Kokosmilch, Nüsse, Samen und viele andere ungekochte Lebensmittel sind während dieser Diät erlaubt.
  • Ernährungswissenschaftler warnen davor, zu lange auf dieser Diät zu bleiben, da wichtige Nährstoffe fehlen und dies auf Dauer ungesund sein kann. Für eine kurze Diät ist dies jedoch kein Problem.
  • Zählen Sie Kalorien: Wenn Sie wissen, wie viele Kalorien Ihr Körper mindestens benötigt, um optimal zu funktionieren, dann können Sie Ihren eigenen, individuellen Essensplan aufstellen, um auf eine schnelle und körperfreundliche Weise Gewicht zu verlieren. Wie viele Kalorien Sie jeden Tag brauchen hängt von Faktoren wie Ihrem Alter, Geschlecht, Größe und Ihrer täglichen Betätigung ab. Es gibt online einige Rechner, die Ihnen dabei helfen können Ihren täglichen Bedarf heraus zu finden.
  • Sie können auch Hilfe von einem Ernährungsberater oder Ihrem Arzt erhalten. Mit solch einer Person können Sie zudem auch Ihre Ziele besprechen und einige hilfreiche Diät Tipps erhalten, die Ihnen ohne Sport beim Erreichen Ihrer Traumfigur helfen können.
  • Entwickeln Sie dann einen Mahlzeitenplan. Wählen Sie Mahlzeiten, die eine gute Balance aus verschiedenen Lebensmittelgruppen haben. Ein normaler Teller sollte halb mit Gemüse oder Obst und halb mit Vollkorngetreide und magerem Fleisch gefüllt sein.
  • Wichtig ist bei diesem Plan nur, dass Sie pro Tag weniger Kalorien zu sich nehmen als Sie benötigen.
  • Essen Sie Lebensmittel, die Ihren Appetit unterdrücken. Es gibt einige Lebensmittel, die Ihnen dabei helfen können, sich länger voll zu fühlen. Sie greifen dadurch seltener zu Snacks und essen im Allgemeinen weniger. Diese Lebensmittel sind u.a.:
  • Führen Sie ein Essenstagebuch. Schreiben Sie alle Mahlzeiten und Snacks, die Sie zu sich nehmen, auf. Schreiben Sie auch auf, was Sie trinken und berechnen Sie dann, was Sie über eine Woche hinweg zu sich genommen haben. Dies hilft Ihnen dabei mehr über Ihre Gewohnheiten nachzudenken. Sie können dadurch auch erkennen, welche Auslöser Sie zum Essen greifen lassen. Wenn Sie diese Auslöser identifizieren, dann können Sie in Zukunft vermeiden, dass Sie danach zu mehr Essen greifen.
  • Vergessen Sie nicht, dass Kaffeesirups und andere zusätzliche Dinge wie z.B. Ketchup auch zu den Kalorien gezählt werden müssen.
  • Achten Sie auf die Größe Ihrer Portionen. Rechnen Sie sich aus, welche Portionen für welche Lebensmittel angebracht sind. Sie können z.B. gerne etwas Leckeres genießen solange Sie darauf achten, dass Sie nicht eine riesige Portion davon verspeisen.
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    IV. Adagio: Agathons Hymnus wird zum formal schlichten dreiteiligen Lied, aus dessen eindringlicher Innigkeit aber das ganze Engagement spricht, das Bernstein in dieser bewegenden Lopreisung der Liebe erkannte.

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    Hilfreich ist auch unser Artikel Kredit ohne Schufa

    Es ist sicherlich jedem schon einmal passiert – ein finanzieller Engpass ist eingetreten und einige Rechnungen dulden keinen Zahlungsaufschub. Die Verwandtschaft oder der Freundeskreis hilft in so einem Fall im Prinzip gerne aus. Für viele ist es hingegen nicht machbar, Verwandte oder Freunde um eine finanzielle Hilfe für „Kredit Für 0 55“ zu bitten. Und ein Antrag bei der Bank um einen Kredit erübrigt sich allein wegen ungenügender Bonität oder eines Schufa-Eintrags. Das muss aber nicht heißen, dass Sie nun Ihre Finanzierungswünsche ad acta legen müssen. Es gibt viele Optionen, mit denen ein Kreditnehmer auch einen Kredit mit miserabler Bonität und ohne eine Schufa-Auskunft erhalten kann. Es gibt ernst zu nehmende Kreditvermittler, die sich darauf spezialisiert haben, über ausländische Geldinstitute, Kunden mit einer negativen Schufa oder schlechter Bonität, zu einem Darlehen zu verhelfen.

    Im Wesentlichen besteht die vorrangige Tätigkeit eines Vermittlers darin, Ihnen bei der Suche nach einem passenden Darlehen behilflich zu sein. Sehr oft geht die Tätigkeit aber über die reine Vermittlung hinaus und wird unter anderem durch eine Schuldenberatung komplettiert. Ein wirklich guter Vermittler wird Sie in Bezug auf das Finanzierungsangebot beraten, indem er Sie auf alle Vor- und Nachteile aufmerksam macht und Sie bei der Zusammenstellung der Unterlagen für den Kreditantrag unterstützen.

  • Beschaffung von Krediten auch bei schlechter Bonität
  • Umfangreiche Beratung vor der Antragstellung
  • Hilfe bei der Zusammenstellung der Antragsunterlagen
  • Kontakte zu weniger bekannten Banken und Geldinstituten
  • Argumentationshilfe bei schwierigen persönlichen Umständen oder hoher Finanzierungssumme
  • Vermittlung von Darlehen selbst bei schlechter Bonität
  • Mögliche Kosten für die Darlehensbeschaffung
  • Risiko der Beschaffung überteuerter Kredite
  • Zweifelhafte Angebote sind nicht immer gleich zu erkennen